Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że w oparciu o Zarządzenie Dyrektora Zarządzającego Gdynia Container Terminal Sp. o.o. z dnia 28 listopada 2024 r. zatwierdzone zostały wymienione poniżej dokumenty:
- Regulamin współpracy z kontrahentami Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
- Taryfa za usługi Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Dokumenty dostępne są na stronie www.gct.pl w zakładce TARYFA.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
informujemy, że z dniem 27.11.2024 r. dla Gdynia Container Terminal Sp z o.o.
zostało ustanowione miejsce uznane do celów przedstawienia towarów
organom celnym, w tym (krótkotrwałego) czasowego składowania
NR P L 3 2 0 0 0 0 M U 0 4 1 6
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że z dniem 03.11.2024r. od godziny 22:30 uruchomiona została nowa funkcja umożliwiająca dokonanie awizacji podjęcia pustych kontenerów pod buking z Depot GCT.
Powyższa funkcjonalność umożliwia dokonanie awizacji podjęcia kontenera, bez konieczności wpisywania numeru kontenera w awizacji.
Szczegółowy opis nowej funkcji znajdą Państwo w instrukcji pod poniższym linkiem:
Instrukcja - Preawizacja - DEPOT
Dotyczy to TYLKO kontenerów ZWYKŁYCH (z pominięciem Reeferów) podejmowanych z lokalizacji Depot GCT przy ul.Logistycznej.
Szanowni Klienci,
W dniu 24.09.2024 r. wprowadzona została zmiana do systemu GCT eXpress, wymuszająca wprowadzenie numeru bukingu exportowego w Awizacji Podjęcia dla kontenerów pustych w gestii Hapag Lloyd (HPL oraz HPLD).
Szanowni Klienci,
z dniem 19.09.2024r. typowanie pustych kontenerów standardowych do awizacji podjęć pod buking odbywa się w godzinach:
pn-pt 07:00 - 22:00 i sb 07:00 - 14:00.
Szanowni Klienci,
Z dniem 05 Sierpnia 2024r. zmienia się sposób awizacji poimportowych pustych kontenerów w gestii Hapag Lloyd, składanych na Depot GCT przy ul.Logistycznej 1.
W celu zaawizowania złożenia kontenera, konieczne będzie wybranie kodu gestora
HPLD : Hapag Lloyd – DEPOT.
Dotyczy to TYLKO i wyłącznie kontenerów z przeznaczeniem na depot.
Kontenery puste awizowane do załadunku na kolej lub statek (XM), awizowane są bez zmian (kod gestora HPL) i wpuszczane głównym kompleksem bramowym.
Przy tworzeniu w systemie GCT eXpress awizacji podjęcia pustego kontenera proszę wpisywać numer bukingu.
Kontakt z depotem pod adresem: depot@gct.pl
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Państwo,
Pragniemy poinformować, że od dnia 1 czerwca 2024 roku Gdynia Container Terminal Sp. z o.o. rozszerza zakres oferowanych usług o usługi depotowe, które świadczone będą we współpracy z firmą CONTEX DEPOT GDYNIA.
Podjęcia oraz złożenia kontenerów na DEPOT Logistyczna 1 będą wymagały wybrania odpowiednich kodów SP w systemie ewidencji kontenerów - eXpress.
DL, w celu złożenia pustego kontenera,
DL i NK, w celu złożenia i skierowania kontenera do szczegółowej oceny i naprawy.
Szczegółowy opis wprowadzanych zmian dostępny jest pod poniższym linkiem:
Zmiany w systemie eXpress od 1 czerwca 2024
Godziny pracy:
obsługa podjęć i złożeń kontenerów: niedziela 22:30 - sobota 14:30,
realizacja podjęć kontenerów chłodniczych tego samego dnia wymaga awizacji do godziny 15:30,
naprawy kontenerów: poniedziałek – piątek 08:00 – 16:00,
obsługa awarii kontenerów chłodniczych: serwis 24/7, po otrzymaniu zlecenia na adres: reefer@contex.gda.pl.
Zapraszamy do kontaktu z Działem Handlowym GCT – handlowy@gct.pl
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że przyjmowanie kontenerów chłodniczych zostaje wznowione z dniem dzisiejszym, tj. 30.09.2024r. o godz. 22:30.
Jednocześnie zwracamy się z prośbą o sprawne podejmowanie kontenerów importowych, jak również składanie chłodniczych kontenerów w eksporcie nie wcześniej niż na 5 dni przed ETA statku.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na terenie GCT i usprawnienia komunikacji z kierowcami, z dniem 2 stycznia 2024 r. uruchomiona została nowa funkcjonalność na portalu https://api.gct.pl, która umożliwi rejestrację kierowców dokonujących przewozów towarów do terminala GCT. Przy rejestracji konta kierowca zobligowany jest do zapoznania się z zasadami ruchu na terenie GCT i udzielenia odpowiedzi na pytania z zakresu szkolenia.
Od dnia 1 czerwca 2024 r. system eXpress nie będzie umożliwiał przypisania do awizacji kierowcy bez wcześniejszej rejestracji konta.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że w oparciu o Zarządzenie Dyrektora Zarządzającego Gdynia Container Terminal Sp. o.o. z dnia 29 lutego 2024 r. zatwierdzona została Taryfa za usługi portowe Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Taryfa dostępna jest pod adresem gct.pl w zakładce TERMINAL/TARYFA.
Obowiązywała będzie od dnia 1 marca 2024 r.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Kalendarz i godziny pracy Gdynia Container Terminal Sp. z o.o. w roku 2024:
Statki | Bramy | Kolej | Magazyn CFS | wg. zleceń | niedziela 22:30 - sobota 14:30 | wg. zleceń | pon-pt od 8 do 16 |
Z wyłączeniem:
Data | Statki | Bramy | Kolej | Magazyn CFS | 05.01 - Piątek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 06.01 - Sobota | wg. zleceń | zamknięte | od 22:30 | zamknięty | 31.03 - Niedziela | zamknięte | zamknięte | zamknięte | zamknięty | 01.04 - Poniedziałek | od 14:30 | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 30.04 - Wtorek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 01.05 - Środa | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 02.05 - Czwartek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 03.05 - Piątek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 29.05 - Środa | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 30.05 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 23.06 - Niedziela | do 14:30 | zamknięte | od 14:30 | zamknięty | 14.08 - Środa | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 15.08 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 31.10 - Czwartek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 01.11 - Piątek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 11.11 - Poniedziałek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 24.12 - Wtorek | do 14:30 | do 14:30 | do 14:30 | do 14:30 | 25.12 - Środa | zamknięte | zamknięte | zamknięte | zamknięty | 26.12 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 31.12 - Wtorek | do 14:30 | do 14:30 | do 14:30 | do 14:30 | 01.01.2025 - Środa | od 22:30 | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 06.01.2025 - Poniedziałek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty |
*godziny moga ulec zmianie w zależności od bieżącej sytuacji operacyjnej na Terminalu
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni klienci,
Z dniem 26.11.2023 od godziny 22:30 przywrócone zostanie funkcjonowanie okien czasowych w obsłudze ruchu kołowego. Jednocześnie przypominamy o zwolnieniu z tego obowiązku kontenerów pustych oraz pełnych kontenerów specjalistycznych .Prosimy o uwzględnienie powyższego przy awizacji złożeń/podjęć kontenerów.
Informujemy, iż w związku z ponadprzeciętną utylizacją placu składowego Gdynia Container Terminal, w godzinach szczytu dochodzi do kongestii na bramach wjazdowych, co skutkuje wydłużeniem czasu oczekiwania na wjazd na teren terminalu.
Na bieżąco staramy się usprawnić obsługę i maksymalnie skrócić czas oczekiwania ciągników trasowych na złożenie/podjęcie kontenera do minimum.
Z uwagi na bieżącą sytuację, znacznemu wydłużeniu (czas realizacji powyżej doby) uległ również czas realizacji innych usług świadczonych przez GCT takich jak:
• czas obsługi składów kolejowych.
• przyjęcia, wydania i rozformowania na magazyn CFS,
• ważenie VGM,
• przewozy do granicznego punktu kontroli weterynaryjnej i sanepidu
• skanowania na potrzeby UC,
• kontrole fitosanitarne,
Prosimy o uwzględnienie wydłużonego czasu obsługi dla wskazanych powyżej usług, przy planowaniu i awizacji kontenerów na daną podróż statkową, tak aby uniknąć sytuacji „braku gotowości” kontenera do załadunku i skreślenia go z listy załadunkowej.
Celem przyspieszenia obsługi sugerujemy, aby jeśli jest to możliwe, wykonać ważenie kontenera (ważenie VGM) przed złożeniem kontenera na terminal.
Podjęliśmy niezbędne działania aby maksymalnie skrócić okres trwania obecnych niedogodności.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w związku z ponadprzeciętną utylizacją placu składowego Gdynia Container Terminal znacznemu spowolnieniu uległy operację przeładunkowe oraz obsługa ciągników zewnętrznych w placu.
W rezultacie doszło do kongestii na bramach wjazdowych i borykamy się z długą kolejką pojazdów oczekujących na wjazd na teren terminalu.
Podejmujemy działania mające na celu poprawę sytuacji, na ich efekty trzeba będzie jednak poczekać.
W piątek 20.10.2023 r. odebraliśmy w pełni do użytku nowy plac składowy przy ul. Logistycznej 1 o powierzchni 4.25ha. Od bieżącego tygodnia wprowadziliśmy na nim całodobową obsługę (niedziela 22:30 – sobota 14:30). Prosimy, aby wszystkie kontenery puste bez przeznaczenia na statek lub kolej, kierować bezpośrednio na ten właśnie plac, z pominięciem kompleksu bramowego przy ul. Gołębiej. Analogicznie, w celu minimalizacji pojawiających się utrudnień związanych z dojazdem do kompleksu bramowego przy ul. Gołębiej prosimy, aby przewoźników podejmujących kontenery z nowo uruchomionej lokalizacji (miejsce złożenia: Plac. LG1, LG2, LG…. itd.), kierować także bezpośrednio na plac przy ul. Logistycznej 1.
Ponadto planujemy wprowadzenie kontroli ruchu przed kompleksem bramowym celem priorytetowej obsługi pojazdów planujących jedynie podjęcie z placu, bez złożenia kontenera eksportowego.
Jesteśmy w bieżącym kontakcie ze wszystkimi naszymi klientami celem dostosowania wolumenów do naszych aktualnych zdolności operacyjnych.
Przepraszamy za utrudnienia i wydłużony czas obsługi.
Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby maksymalnie skrócić okres trwania obecnych niedogodności.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W dniu 5 października 2023 r udostępniliśmy możliwość Nominacji przez PIN dla armatora MAERSK A/S.
Aby móc przypisać uprawnienia do zarządzania kontenerem należy pozyskać numer PIN bezpośrednio od armatora.
Awizacja złożenia pustego kontenera MAERSK nie wymaga wyboru okna czasowego
>>> UWAGA - NUMER PIN NIE ZASTĘPUJE AWIZACJI PODJĘCIA <<<
>>> ORAZ NIE SŁUŻY DO AUTORYZACJI NA BRAMIE GCT <<<
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że ewidencja magazynu czasowego składowania prowadzonego przez Gdynia Container Terminal Sp z o.o. „eXpress" ma status dokumentu urzędowego.
W związku z powyższym prosimy o wypisywanie danych do systemu eXpress z zachowaniem należytej staranności.
W celu rozwiania wątpliwości co do sposobu awizacji kontenerów, wyjaśniamy:
1. W kierunku wywozowym wprowadzono do wyboru katalog dokumentów celnych (wg częstotliwości występowania): EX, T2L, T1, T2LF, T2, IN.
Typ dokumentu wybieramy mając na względzie typ procedury do jakiej towar ma być przeznaczony, niezależnie czy jest przed czy po odprawie celnej. W zdecydowanej większości przypadków będzie to EX.
Wyjaśniamy, że dokument „IN” (inne powiązane dokumenty) występuje sporadycznie. Z reguły będą to dokumenty pozasystemowe takie jak listy przewozowe, faktury, decyzje administracyjne wydane w formie papierowej.
2. W polu „Powiązane dokumenty MRN” wpisujemy znany numer MRN, a w przypadku jego braku wpisujemy „BRAK” lub „Przed odprawą”.
Pole to nie jest korygowane/uzupełniane na dalszym etapie obsługi kontenera na terminalu.
Szczegółowa instrukcja awizacji kontenerów zamieszczona jest pod linkiem:
Instrukcja użytkowania systemu eXpress – Firmy Spedycyjne,v. 16.0.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W dniu 29 czerwca 2023 zostały udostępnione nowe funkcjonalności w systemie eXpress, uzgodnione z Krajową Administracją Skarbową. Zmiany dotyczą m.in. utworzenia dedykowanych, nowych szablonów awizacji oraz konieczności deklarowania w awizacji typu i numerów dokumentów celnych powiązanych z towarem.
Gdy numer MRN nie jest znany na etapie tworzenia awizacji złożenia, w pole Powiązane numery MRN należy wpisać „BRAK” lub „Przed odprawą”.
Ze szczegółami wprowadzonych zmian można zapoznać się tutaj.
WAŻNE: Wdrożone zmiany nie wprowadzają zmian do obowiązujących mechanizmów i zasad zatrzymywania i zwalniania kontenerów, zarówno w kierunku przywozowym jak i wywozowym.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że została uruchomiona funkcjonalność automatycznego przekazywania komunikatu IE5PCA z systemu AES/STATUS dotyczącego unijnego statusu towaru.
W celu wprowadzenia do systemu eXpress potwierdzenia wystawienia T2L/T2LF, prosimy o wpisanie w zgłoszeniu celnym w systemie AES/STATUS, w polu 44 kodu informacji dodatkowej: PCS01 z opisem PL701071897800000.
Dzięki tej funkcjonalności status unijny towaru zostanie automatycznie odzwierciedlony w systemie terminalowym eXpress.
Więcej szczegółów jest dostępnych również w Newsletterze o numerze Z/57/2022, opublikowanym przez Krajową Administrację Skarbową w PUESC.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Państwo,
Informujemy, iż od dnia 7 maja 2023 za pośrednictwem Polskiego PCS, zostało wdrożone automatyczne wpisywanie numerów wywozowych odpraw celnych na podstawie danych z systemu AES. W tym celu na pełne kontenery eksportowe zostanie nałożona stopka systemowa DT, która umożliwi dopisanie numeru MRN do karty kontenera. Zwalnianie towarów spod dozoru celnego będzie możliwe na zasadach analogicznych, tak jak to ma miejsce w imporcie. Kontrahenci mający pozwolenie na stosowanie procedury uproszczonej w wywozie będą mogli również samodzielnie dokonywać zwolnień w systemie. Warunkiem koniecznym będzie przesłanie właściwego pozwolenia wydanego przez organ celny na adres e-mail: handlowy@gct.pl
Aby system umożliwił automatyczne wpisywanie numerów wywozowych odpraw celnych, przy wypełnianiu zgłoszenia celnego w systemie AES należy:
- w polu 44 wpisać Kod informacji dodatkowej: PCS01 z opisem: PL701071897800000,
-w przypadku więcej niż jednego zgłoszenia do kontenera, w polu 31 wprowadzić ilość zgłoszeń np. 1/13 - usprawni to automatyczny wpis wszystkich numerów MRN do karty kontenera.
Ponadto w przypadku, gdy urząd wyprowadzenia jest inny niż urząd wywozu, status: „Zgoda na wyprowadzenie towaru”, wymaga przedstawienia towaru w urzędzie wyprowadzenia.
Przedstawienie dokonuje się poprzez przesłanie komunikatu IE507 ,zgodnie z Newsletterem KAS Nr Z/55/2021.
Informujemy, że zgoda na wyprowadzenie towaru z magazynu czasowego składowania prowadzonego przez GCT od dnia 01.07. 2023r. będzie możliwa jedynie po wpisaniu w systemie eXpress numeru MRN zgłoszenia celnego wywozowego, tranzytowego, WDS lub dokumentu T2L.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Państwo,
Z dniem 7 maja 2023r. została również wdrożona blokada w systemie eXpress na edycję danych bukingowych. Ewentualną konieczność zmiany danych bukingowych należy każdorazowo zgłaszać do Działu Planowania (tel: +48 58 78 55 325, e-mail: planowanie@gct.pl).
W związku z unormowaniem się sytuacji na placu składowym oraz spadkiem średniego czasu pobytu kontenerów na placu, z dniem 07 maja 2023 r. umożliwiamy składanie kontenerów eksportowych wyłączając dotychczasowe obostrzenia związane z planowaną datą zawinięcia statku (tzw. „zasada 7 dni”).
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na poprawność wprowadzania aktualnych danych bukingowych, gdyż ich późniejsza edycja nie będzie już możliwa z poziomu systemu eXpress.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że w oparciu o Zarządzenie Dyrektora Zarządzającego Gdynia Container Terminal Sp. o.o. z dnia 29 listopada 2023 r. zatwierdzone zostały wymienione poniżej dokumenty:
- Regulamin współpracy z kontrahentami Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
- Taryfa za usługi portowe Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Wymienione powyżej dokumenty dostępne są na stronie www.gct.pl w zakładce TERMINAL/TARYFA.
Obowiązywały będą od dnia 1 stycznia 2024 r.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Państwo,
Informujemy, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia wprowadzi z dniem 01 maja 2023 zmianę w Taryfie Opłat Portowych ZMPG.
Na mocy tej zmiany ustalono się, że data wprowadzenia opłaty za korzystanie z PCS-MT zostanie ogłoszona w osobnym komunikacie, z miesięcznym wyprzedzeniem.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Państwo,
Niniejszym informujemy, że z dniem 1 lipca 2023 r. zwolnienie kontenerów importowych i eksportowych z ewidencji magazynu czasowego składowania prowadzonego przez Gdynia Container Terminal Sp. z o.o. będzie możliwe tylko i wyłącznie:
1. za pośrednictwem mechanizmu PCS-MT lub
2. jak dotychczas, poprzez wprowadzenie stosownych zapisów w systemie operacyjnym eXpress przez Agenta Celnego posiadającego zawarte porozumienie z GCT.
Stosowanie mechanizmu PCS-MT jest potwierdzane przez podmiot dokonujący zwolnienia w zgłoszeniu celnym poprzez wprowadzenie w polu „adres email prowadzącego magazyn czasowego składowania” następującego zapisu: customs_cargo@polskipcs.pl.
W przypadku dokonania tego wyboru naliczane będą opłaty zgodnie z obowiązującą Taryfą opłat portowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. (dalej ZMPG) § 10 pkt. 5.
Terminal GCT nie zawarł jeszcze stosownego porozumienia z ZMPG w sprawie pośredniczenia w poborze opłat.
W przypadku zwolnień towarów spod dozoru celnego na podstawie dokumentów pozasystemowych, należy kontaktować się z Krajową Administracją Skarbową, Oddział Celny Nabrzeże Bułgarskie.
Jednocześnie informujemy, że od dnia 7 maja 2023 r. pełne kontenery w systemie eXpress będą automatycznie zatrzymywane stopką DT do momentu wprowadzenia numeru dokumentu celnego, zgodnie z informacją powyżej.
Sposób zwolnienia kontenera pozostaje w gestii podmiotu dokonującego zgłoszenia celnego.
O wszelkich zmianach będziemy informować Państwa na bieżąco.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt z :
Działem Operacyjnym – tel. 58 78 55 394
Działem Handlowym – tel. 58 78 55 300
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W związku z unormowaniem się utylizacji placu składowego, z dniem 01.12.2022 r. przywracamy konieczność awizacji okna czasowego dla podjęć kontenerów. Oznacza to, że Kierowcy przyjeżdżający na terminal w celu realizacji usługi podjęcia kontenera będą wpuszczani tylko po dokonania awizacji okna czasowego.
Podczas jednej wizyty – niezależnie od konfiguracji podjęć/złożeń – wymagane jest przypisanie okna czasowego tylko dla jednego kontenera.
Pole ”planowana data przyjazdu” dla pozostałych kontenerów powinno pozostać PUSTE.
Jedna wizyta może zawierać ruchy max. do 4 kontenerów (2x20’ złożenie + 2x20’ podjęcie).
Zaktualizowane instrukcje użytkownika dla obsługi systemu okien czasowych:
Instrukcja - OKNA CZASOWE AWIZACJI - Firmy Spedycyjne
Instrukcja - OKNA CZASOWE AWIZACJI - Przewoźnicy
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Regulamin Współpracy z kontrahentami oraz Taryfa 2023
Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 22 listopada 2022 r. w oparciu o Zarządzenia Dyrektora Zarządzającego Gdynia Container Terminal Sp. z o.o. zatwierdzono zmiany do wymienionych poniżej dokumentów:
„Taryfa za usługi Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.”
oraz
„Regulamin współpracy z kontrahentami Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.”
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Koszt rewizji celnych przeprowadzanych na zlecenie Urzędu Celnego
Informujemy, że począwszy od dnia 01.09.2022 roku koszty powstałe w związku z okazaniem towarów do rewizji celnej na wniosek organu celnego będą refakturowane na podmiot będący gestorem ładunku.
Jako podmiot prowadzący magazyn czasowego składowania jakim jest terminal GCT, zobowiązani jesteśmy spełnić szereg obowiązków określonych w ustawie o KAS, prawie celnym oraz w pozwoleniu na prowadzenie magazynu czasowego składowania. W szczególności dotyczy to okazania towaru do rewizji na żądanie organu celnego.
W przypadku, gdy o realizację rewizji wnioskował będzie organ celny, taka informacja zostanie Państwu niezwłocznie przekazana wraz z informacją o możliwych kosztach.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Składowanie towarów z ładunkiem niebezpiecznym
Szanowni Klienci,
Przypominamy, że zgodnie z Instrukcją Technologiczną przeładunku i składowania materiałów niebezpiecznych IMO klas 1-9 oraz wytycznymi Urzędu Morskiego w Gdyni, czas składowania na terminalu kontenerów z ładunkiem niebezpiecznym nie może być dłuższy niż okres 7 dni.
Przedłużone składowanie, bez uprzedniej zgody Urzędu Morskiego w Gdyni, skutkować będzie nałożeniem przez Urząd Morski kar administracyjnych.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Nieaktywne konto na stronie klient.gct.pl
Szanowni Klienci,
W przypadku problemu z zalogowaniem się na stronie klient.gct.pl prosimy o bezpośredni kontakt z osobą korzystającą z loginu "admin" bądź do osoby należącej do grupy admin.
Jeśli jednak nie ma takiej możliwości bądź dotyczy to konta "admin" prosimy o wysłanie prośby o zresetowanie hasła/odblokowanie konta mailowo na adres it@gct.pl. W treści wiadomości prosimy zawrzeć informacje o kodzie firmy oraz loginie.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Drodzy Klienci,
W związku z wysoką utylizacją placu i ponadprzeciętną liczbą pustych kontenerów składowanych na terenie GCT, z dniem 07.06.2022 od godziny 22.30 ograniczamy przyjmowanie pustych kontenerów na bramach wjazdowych do terminala. Uprzejmie prosimy o nieawizowanie złożeń pustych kontenerów bez wcześniejszego uzgodnienia z Działem Planowania (58 78 55 325).
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Partnerzy,
W ciągu ostatnich miesięcy na terminalu Hutchison Ports Gdynia obserwujemy ekstremalnie wysoką utylizację placów składowych. Wynika to z wydłużonego czasu pobytu kontenerów na terminalu. Obecnie średni czas pobytu wszystkich kontenerów w naszym terminalu wynosi 9 dni, a tendencja nie wykazuje oczekiwanej długotrwałej poprawy. Naszym celem jest skrócenie go do 7 dni, aby zapewnić sprawne funkcjonowanie terminalu.
Mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawnej obsługi polskich ładunków importowych i eksportowych, niestety będziemy zmuszeni, w przypadku nieosiągnięcia poziomu 7 dni, do wprowadzenia dodatkowej opłaty za każdy pełny kontener importowy lub eksportowy pozostający na placu dłużej niż 9 dni (7 dni plus 2 dni dodatkowego bufora operacyjnego z naszej strony).
Opłata ta będzie obowiązywać od 01.08.2022 r. i będzie pobierana za każdy pełny kontener importowy lub eksportowy pozostający na terminalu powyżej 9 dni. Będzie to jednorazowa opłata w wysokości 350 PLN za kontener, płatna przez podmiot odpowiedzialny za opłaty składowe. Opłata ta obowiązywać będzie niezależnie od opłat za składowanie naliczanych na podstawie odrębnych, obowiązujących umów.
Naszym celem jest zmiana zachowania użytkowników terminalu i usług portowych, tak aby tereny portowe i terminalowe były efektywnie wykorzystywane zgodnie z ich głównym przeznaczeniem, czyli obsługą statków i środków transportu lądowego, a nie jako magazyn buforowy dla nadmiaru ładunków.
Prosimy o interwencję i wsparcie w podejmowaniu wszelkich możliwych działań mających na celu skrócenie czasu przebywania kontenerów w naszym porcie.
Z góry dziękujemy za wyrozumiałość i mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się rozwiązać ten problem.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W związku ze wzrostem przeładunków drobinowych na magazynie Gdynia Container Terminal Spółka z o.o., oraz z koniecznością zachowania możliwości operacyjnych w zakresie przeładunków
Magazynowych oraz rewizji UC, prosimy o awizowanie wszelkich manipulacji z odpowiednim
wyprzedzeniem. Przeładunki magazynowe oraz rewizje UC wykonywane będą sukcesywnie, w miarę
zwalniania się miejsca w magazynie. Jednocześnie zwracamy się z prośbą o jak najszybsze
podejmowanie towarów magazynowych.
Za utrudnienia przepraszamy.
Gdynia Container Terminal Sp z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że została uruchomiona możliwość automatycznego zwalniania kontenerów w procedurze tranzytu NCTS, przy założeniu że całość towaru przewożona jest w kontenerze (kod 1 w polu 19 dokumentu SAD)
Przy wypełnianiu zgłoszenia celnego w systemie NCTS celnym należy dokonać następujących czynności w polu 44:
- Wpisać Kod informacji dodatkowej: PCS01 z opisem: PL701071897800000 (jeśli więcej niż 1 pozycja - to tylko na pierwszej pozycji)
- Wpisać lokalizację kontenera DS001 GCT (co oznacza, że kontener znajduje się na terminalu GCT)
- Jeśli jest kilka przesyłek /odpraw w jednym kontenerze, należy użyć kodu DS002 np. dla trzech przesyłek będzie w kolejnych zgłoszeniach DS002 1/3, DS002 2/3, DS002 3/3. Dotyczy to także sytuacji gdy część przesyłek jest w NCTS a część w AIS ( tzn. odprawa łączona, w jednym kontenerze będzie i tranzyt i ostateczna odprawa celna w imporcie).
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci
W związku z kumulacją ładunków będącą efektem rosnącej nieregularności serwisów i kongestii w portach zachodnioeuropejskich, co skutkuje znaczącym wydłużeniem czasu składowania i ponadprzeciętną utylizacją placu, uprzejmie prosimy o składanie kontenerów eksportowych nie wcześniej niż na 7 dni kalendarzowych przed spodziewanym przybyciem statku, tj. aktualną ETA widoczną w systemie GCT eXpress na czas wjazdu kontenera na terminal, liczonych wraz z dniem zacumowania statku. Informujemy, że awizacje bez wskazania najbliższej statko-podróży nie będą obsługiwane. Dotyczy to zarówno kontenerów pełnych jak i pustych. Wprowadzenie takiego rozwiązania jest konieczne po to, aby zapewnić płynność operacyjną Terminala, jak również optymalny poziom obsługi przeładunkowej. Będziemy Państwa informować o wszelkich zmianach na bieżąco.
Reguła 7 dni nie dotyczy kontenerów zwożonych na terminal na wagonach.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w związku z embargiem nałożonym przez Unię Europejską na wymianę handlową z Rosją, począwszy od dnia 03 marca 2022 wstrzymujemy przyjmowanie na nasz terminal kontenerów z ładunkami kierowanymi do Rosji i pochodzącymi z Rosji, za wyjątkiem ładunków spożywczych, medycznych i humanitarnych. Niniejsze ograniczenie obowiązuje do odwołania i obejmuje również ładunki w tranzycie morskim.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z działem operacyjnym terminalu.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
2022-02-14, Nowa fukcjonalność - Okna czasowe awizacji
Szanowni Klienci,
Z dniem 28.02.2022 r. pilotażowo wdrożona zostanie nowa funkcjonalność systemu GCT eXpress – Okna czasowe do awizacji podjęć i złożeń kontenerów na terminalu..
Tworzenie nowej awizacji będzie wymagało od awizującego wyboru przedziału czasowego, w którym planowany jest przyjazd samochodu na terminal GCT. Nowa funkcja ma za zadanie zoptymalizować czas obsługi na placu GCT oraz usprawnić zarządzanie ruchem samochodów zewnętrznych.
Instrukcja działania okien czasowych dostępna jest dla klientów pod poniższym linkiem:
Instrukcja - OKNA CZASOWE AWIZACJI
Awizacje utworzone w systemie przed dniem 21.02.2022 r. będą obsługiwane jak dotychczas.
Przewidujemy okres przejściowy do dnia 30.04.2022 r. Po tym czasie samochody będą obsługiwane jedynie w zadeklarowanych w awizacji oknach czasowych.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Od dnia 13 sierpnia na terenie terminala GCT, przy bramie wyjazdowej, dostępny jest kontener sanitarny, w którym kierowcy mają możliwość skorzystania z pryszniców. Klucz znajduje się u pracownika ochrony na posterunku nr 1 (obok kontenera sanitarnego).
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, iż od dnia 09.08.2021r. obowiązuje zaktualizowany „Regulamin ruchu osobowego, pojazdów samochodowych oraz sprzętu technologicznego na terenie Gdynia Container Terminal Spółka z o.o.”.
Pełna wersja regulaminu została umieszczona na stronie www.gct.pl w zakładce Terminal-> Instrukcje (dostępnej pod adresem: https://www.gct.pl/instrukcje/).
Jednocześnie informujemy, że pod powyżej wskazanym adresem umieszczona została również informacja dla Kierowców w formie prezentacji, która w przystepnej formie przedstawia zasady ruchu obowiązujące na terenie Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Gdynia Container Terminal Sp z o.o.
W związku z ponadprzeciętną liczbą pustych kontenerów składowanych na terenie GCT, z dniem 22.07.2021 od godziny 22.30 wstrzymujemy przyjmowanie pustych kontenerów na bramach wjazdowych do terminala. Uprzejmie prosimy o nieawizowanie złożeń pustych kontenerów do czasu rozładowania kongestii. O poprawie sytuacji operacyjnej i cofnięciu wspomnianego ograniczenia poinformujemy osobnym komunikatem.
Szanowni Klienci,
Przypominamy, że zgodnie z zapisem zawartym w obowiązującej Taryfie za usługi portowe Gdynia Container Terminal Sp. z o.o., od dnia 1 lipca 2021 r. stosowana będzie opłata dostępowa do infrastruktury drogowej w wysokości 10 zł za każdorazowy wjazd pojazdu na teren terminala GCT, którą obciążany będzie podmiot awizujący.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z Ustawą z dnia 18 grudnia 2020 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw, z dniem 1 sierpnia 2021 roku przystępujemy do wykonywania pomiarów nacisków na oś w pojazdach opuszczających teren terminalu GCT.
Pomiary wykonywane będą za pomocą osiowych wag przejazdowych. Zgodnie z powyżej cytowaną ustawą, na drogach publicznych w Polsce, bez konieczności posiadania zezwolenia, możliwy jest ruch pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
W przypadku przekroczenia dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 11,5 tony, kierowca zobowiązany jest do okazania na bramie wyjazdowej terminalu GCT oryginału stosownego pozwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym, które będzie podstawą do opuszczenia terenu terminala GCT przez pojazd. Kopię ww. pozwolenia kierowca winien pozostawić pracownikowi GCT, obsługującemu bramę wyjazdową.
W przypadku przekroczenia dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej oraz braku pozwolenia, o którym mowa powyżej, pojazd zostanie skierowany ponownie na teren terminala GCT celem ponownego złożenia kontenera na plac na koszt zleceniodawcy przewozu.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W dniu 17 maja 2021 została uruchomiona nowa funkcjonalność w systemie eXpress polegająca na automatycznym tworzeniu bukingów eksportowych dla armatora Hapag-Lloyd na podstawie dedykowanej transmisji EDIFACT pomiędzy Hapag-Lloyd i GCT.
Dzięki tej funkcjonalności utworzone bukingi dla podróży eksportowych statków armatora
Hapag-Lloyd będą dostępne do wyszukania w oknie Awizacji Złożenia.
Lista dostępnych bukingów będzie sukcesywnie uzupełniana.
Ze szczegółami wprowadzanych zmian można zapoznać się tutaj.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
W dniu 15 marca 2021 r. wprowadzone zostało automatyczne zwalnianie kontenerów za pomocą komunikatu DS299 po procedurach celnych w systemie AIS (zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów przedstawionymi w czasie przeprowadzonego pilotażu – newsletter 69/2020).
Komunikat DS299 w zgłoszeniu celnym należy wypełnić zgodnie ze wskazaną poniżej instrukcją:
- wypełnić pole przeznaczone na adres e-mail Polskiego PCS: customs_cargo@polskipcs.pl (jako adres magazynu czasowego składowania)
- w polu 40 dokumentu SAD (dokument poprzedni) użyć kodu X-337 (niezależnie od tego, czy deklaracja do czasowego składowania była złożona do systemu AIS czy nie)
- użyć kodu informacji dodatkowej DS001 oraz wskazać terminal, na którym zlokalizowany jest kontener, używając kodu GCT
- użyć kodu informacji dodatkowej DS002, jeśli dla danego kontenera /kontenerów istnieje więcej niż 1 zgłoszenie, oznaczając je kolejno: DS002 1/2, DS002 2/2 itp.
Automatyczne zwolnienie nie dotyczy typowań do kontroli przez Służbę Celno-Skarbową.
W przypadku pojawienia się problemów możliwe jest zwolnienie kontenera na dotychczasowych zasadach.
Gdynia Container Terminal S.A.
KOMUNIKAT ODDZIAŁU CELNEGO "Nabrzeże Bułgarskie" w Gdyni
Szanowni Państwo,
W związku z wystąpieniem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej oraz zakończeniem okresu przejściowego towary przywożone po dniu 01.01.2021 roku z Wielkiej Brytanii będą podlegały zgłoszeniu celnemu.
Zwalnianie towarów będzie miało miejsce na zasadach dotychczas obowiązujących przy imporcie. Zwalnianie towarów przywożonych statkiem w ramach linii regularnej będzie wymagało potwierdzenia unijnego statusu celnego towarów. Towary unijne wywożone do Wielkiej Brytanii muszą być objęte zgłoszeniem do procedury wywozu w formie elektronicznej systemie elektronicznym AES/ECS2.
W zastępstwie Kierownika Oddziału Celnego „Nabrzeże Bułgarskie”
kom. Mirosław Hollender
Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Gdyni
KOMUNIKAT KIEROWNIKA ODDZIAŁU CELNEGO
„Nabrzeże Bułgarskie” w Gdyni
Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do komunikatu Gdynia Container Terminal S.A. z dnia 27.02.2020 r. dotyczącego zwalniania spod dozoru celnego towarów w ewidencji magazynu czasowego składowania, a objętych już procedurą wywozu informuję, że zapis numeru zgłoszenia w polu „nazwa towaru” nie jest wypełnieniem obowiązku powiadomienia urzędu wyprowadzenia o przedstawieniu towarów - zgodnie z art. 331 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447.
W związku z powyższym, przedmiotowe powiadomienie wraz z numerem zgłoszenia celnego
i numerem kontenera należy przesyłać na adresy email: pl.oc.321070@mf.gov.pl, dozor.oc.321070@mf.gov.pl lub złożyć w formie papierowej.
Kierownik Oddziału Celnego
"Nabrzeże Bułgarskie"
nadkom. Andrzej Chmielecki
Szanowni Klienci,
W porozumieniu z Pomorskim Urzędem Celno-Skarbowym prosimy o umieszczanie numeru zwolnienia celnego w Awizacji złożenia w polu "Nazwa Towaru", na początku przed właściwą nazwą towaru.
Dla kontenerów znajdujących się już na terminalu zmiany można dokonać z wykorzystaniem funkcji Zlecenia kontenerowe - Zmiana Danych Kontenera - Nazwa Towaru
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci GCT,
W nawiązaniu do Komunikatu Służby Celnej przekazanego w dniu 04.02.2020 roku za pośrednictwem Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, dotyczącego zmiany sposobu zwalniania towarów złożonych w magazynach czasowego składowania prowadzonych przez terminale kontenerowe w Porcie Gdynia informujemy, że możliwość zwalniania towarów importowych w systemie eXpress będzie miał wyłącznie podmiot posiadający pozwolenie AEO (ang. Authorised Economic Operator) i/lub pozwolenia na korzystanie z uproszczenia wydanego przez organ celno-skarbowy.
Zgodnie z dotychczasową praktyką podmioty posiadające certyfikat AEO będą same dokonywały zwolnień kontenerów importowych na podstawie oświadczenia, upoważnienia przekazanego GCT i / lub pozwolenia na korzystanie z uproszczenia wydanego przez organ celno-skarbowy. Wzór oświadczenia oraz upoważnienia znajduje się na stronie: gct.pl/instrukcje. Powyżej wskazane dokumenty należy złożyć w Dziale Handlowym GCT, pokój 419, telefon 58 78 55 300, adres e-mail:m.kaczorowska@gct.pl lub handlowy@gct.pl
Przy składaniu oświadczenia prosimy o dołączenie upoważnienia, kopii certyfikatu AEO i / lub pozwolenia na korzystanie z procedury uproszczonej, wydanego przez organ celno-skarbowy.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku podmiotów, które nie będą mogły samodzielnie zwalniać ładunków w systemie eXpress z uwagi na brak pozwolenia AEO, zwolnień będzie dokonywał Urząd Celny. W związku z powyższym podmioty nie posiadające certyfikatów AEO proszone są o kontakt ze Służbą Celną tak jak dotychczas.
Dodatkowo informujemy, że dotychczasowa procedura automatycznego zakładania blokady „STOP” w systemie eXpress w stosunku do wszystkich towarów wprowadzanych do magazynu czasowego składowania objętych lub przeznaczonych do objęcia procedurą wywozu, nie będzie stosowana.
Powyższe zmiany zostają wprowadzone na wniosek służb celno-skarbowych i będą obowiązywały od dnia 01 marca 2020.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni klienci,
Z dniem 1 marca 2020 r kontrola wytypowanych przez GSSE kontenerów odbywać się będzie w inspekcyjnym Punkcie Kontroli Granicznej Gdynia Port zlokalizowanym w magazynie Terramar Spedycja Międzynarodowa Sp. z o.o. Gdynia ul. Logistyczna 4
W związku z tym, prosimy o używanie nowego formularza "Zlecenia przewozu kontenera do GPKW/GSSE" dostępnego na stronie gct.pl/instrukcje
Gdynia Container Terminal S.A.
Informujemy, że z przyczyn technicznych tymczasowo przywracamy obsługę WAŻEŃ BRUTTO TOWARU za pomocą zleceń ABC.
Podstawą wykonania jest zlecenie ABC przedstawione przez kierowcę na bramie GCT lub przez przewoźnika w przypadku transportu kolejowego.
Istnieje możliwość wysłania zlecenia ABC pocztą elektroniczną na adres eksploatacja at gct.pl. W tym przypadku warunkiem wykonania zlecenia jest zgłoszenie kierowcy na bramie GCT o tym, że zlecenie zostało wysłane do GCT.
Formularz zlecenia ABC jest dostępny do pobrania ze strony WWW.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
Z dniem 1 stycznia 2020 roku, nie będzie możliwości samodzielnej modyfikacji wagi VGM w systemie eXpress po zakończeniu awizacji. Modyfikacja będzie możliwa po wypełnieniu formularza znajdującego się pod adresem gct.pl/instrukcje i przesłaniu podpisanego skanu wypełnionego formularza na adres e-mail eksploatacja@gct.pl umieszczając w tytule „ZMIANA VGM” przed wymaganą datą i godziną graniczną dla VGM. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z wytycznymi IMO dotyczącymi SOLAS. Opłata zgodnie z Taryfą za usługi Gdynia Container Terminal S.A. (pkt. B.1.6.a).
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
W celu utrzymania wysokich standardów współpracy i mając na uwadze bezpieczeństwo logowania się do systemu eXpress informujemy, iż od dnia 12.12.2019 zacznie obowiązywać nowa polityka haseł.
Pierwsze zalogowanie się do systemu spowoduje przekierowanie do strony zmiany hasła. Siła nowego hasła (wyświetlana poniżej pola "Podaj nowe hasło") musi osiągnąć poziom "Wystarczająca" lub wyższy, żeby system je zaakceptował.
Dział Informatyki
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Państwo,
Gdynia Container Terminal Spółka Akcyjna na podstawie decyzji wydanej w dniu 3 lipca 2019 r. przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznana została za Operatora Usług Kluczowych w podsektorze transportu wodnego.
Zgodnie z Ustawą z dnia 5 lipca 2018r o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa przekazujemy Państwu informacje dotyczące zagrożeń oraz sposobu zabezpieczania się przed nimi w przestrzeni Internetu w przypadku korzystania z systemu eXpress.
Informacje dotyczące cyberbezpieczeństwa
Szanowni Klienci,
Informujemy o zmianie w liście dostępnych statusów celnych w zleceniach drobnicowych.
Status "EKSPORT poza UE. Odprawiony w kraju lub tranzyt" został zastąpiony dwoma statusami: "EKSPORT poza UE. Odprawiony w kraju." oraz "EKSPORT. Procedura tranzytu."
Zmiana została wprowadzona na żądanie Krajowej Administracji Skarbowej.
Gdynia Container Terminal S.A.
|