Szanowni Klienci,
Z dniem 28.02.2022 r. pilotażowo wdrożona została nowa funkcjonalność systemu GCT eXpress – Okna czasowe do awizacji podjęć i złożeń kontenerów na terminalu..
Tworzenie nowej awizacji wymaga od awizującego wyboru przedziału czasowego, w którym planowany jest przyjazd samochodu na terminal GCT. Nowa funkcja ma za zadanie zoptymalizować czas obsługi na placu GCT oraz usprawnić zarządzanie ruchem samochodów zewnętrznych.
Instrukcja działania okien czasowych dostępna jest dla klientów pod poniższym linkiem:
Instrukcja - OKNA CZASOWE AWIZACJI
Awizacje utworzone w systemie przed dniem 28.02.2022 r. będą obsługiwane jak dotychczas.
Przewidujemy okres przejściowy do dnia 31.05.2022 r. Po tym czasie samochody będą obsługiwane jedynie w zadeklarowanych w awizacji oknach czasowych.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Informacja na temat obsługi pojazdów na bramie wjazdowej GCT:
Stan na dzień 20.05.2022, godzina 12:00
- ilość pojazdów oczekujących na wjazd : <15
- obsługa: płynna
Gdynia Container Terminal Sp z o.o.
Szanowni Klienci,
W związku z szybko rosnącą ilością kontenerów chłodniczych na naszym terminalu, bardzo prosimy o jak najszybsze podejmowanie kontenerów. Ze względu na ograniczoną ilość gniazd mogą wystąpić przejściowe trudności w składaniu tych kontenerów. Dlatego też prosimy o bieżący kontakt telefoniczny z Działem Eksploatacji w sprawie złożeń kontenerów chłodniczych, które są w drodze na nasz terminal
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w związku z embargiem nałożonym przez Unię Europejską na wymianę handlową z Rosją, począwszy od dnia 03 marca 2022 wstrzymujemy przyjmowanie na nasz terminal kontenerów z ładunkami kierowanymi do Rosji i pochodzącymi z Rosji, za wyjątkiem ładunków spożywczych, medycznych i humanitarnych. Niniejsze ograniczenie obowiązuje do odwołania i obejmuje również ładunki w tranzycie morskim.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z działem operacyjnym terminalu.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W przypadku problemu z zalogowaniem się na stronie klient.gct.pl prosimy o bezpośredni kontakt z osobą korzystającą z loginu "admin" bądź do osoby należącej do grupy admin.
Jeśli jednak nie ma takiej możliwości bądź dotyczy to konta "admin" prosimy o wysłanie prośby o zresetowanie hasła/odblokowanie konta mailowo na adres it@gct.pl. W treści wiadomości prosimy zawrzeć informacje o kodzie firmy oraz loginie.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W związku ze wzrostem przeładunków drobinowych na magazynie Gdynia Container Terminal Spółka z o.o., oraz z koniecznością zachowania możliwości operacyjnych w zakresie przeładunków
Magazynowych oraz rewizji UC, prosimy o awizowanie wszelkich manipulacji z odpowiednim
wyprzedzeniem. Przeładunki magazynowe oraz rewizje UC wykonywane będą sukcesywnie, w miarę
zwalniania się miejsca w magazynie. Jednocześnie zwracamy się z prośbą o jak najszybsze
podejmowanie towarów magazynowych.
Za utrudnienia przepraszamy.
Gdynia Container Terminal Sp z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że została uruchomiona możliwość automatycznego zwalniania kontenerów w procedurze tranzytu NCTS, przy założeniu że całość towaru przewożona jest w kontenerze (kod 1 w polu 19 dokumentu SAD)
Przy wypełnianiu zgłoszenia celnego w systemie NCTS celnym należy dokonać następujących czynności w polu 44:
- Wpisać Kod informacji dodatkowej: PCS01 z opisem: PL701071897800000 (jeśli więcej niż 1 pozycja - to tylko na pierwszej pozycji)
- Wpisać lokalizację kontenera DS001 GCT (co oznacza, że kontener znajduje się na terminalu GCT)
- Jeśli jest kilka przesyłek /odpraw w jednym kontenerze, należy użyć kodu DS002 np. dla trzech przesyłek będzie w kolejnych zgłoszeniach DS002 1/3, DS002 2/3, DS002 3/3. Dotyczy to także sytuacji gdy część przesyłek jest w NCTS a część w AIS ( tzn. odprawa łączona, w jednym kontenerze będzie i tranzyt i ostateczna odprawa celna w imporcie).
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci
W związku z kumulacją ładunków będącą efektem rosnącej nieregularności serwisów i kongestii w portach zachodnioeuropejskich, co skutkuje znaczącym wydłużeniem czasu składowania i ponadprzeciętną utylizacją placu, uprzejmie prosimy o składanie kontenerów eksportowych nie wcześniej niż na 7 dni kalendarzowych przed spodziewanym przybyciem statku, tj. aktualną ETA widoczną w systemie GCT eXpress na czas wjazdu kontenera na terminal, liczonych wraz z dniem zacumowania statku. Informujemy, że awizacje bez wskazania najbliższej statko-podróży nie będą obsługiwane. Dotyczy to zarówno kontenerów pełnych jak i pustych. Wprowadzenie takiego rozwiązania jest konieczne po to, aby zapewnić płynność operacyjną Terminala, jak również optymalny poziom obsługi przeładunkowej. Będziemy Państwa informować o wszelkich zmianach na bieżąco.
Reguła 7 dni nie dotyczy kontenerów zwożonych na terminal na wagonach.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
2022-02-14, Nowa fukcjonalność - Okna czasowe awizacji
Szanowni Klienci,
Z dniem 28.02.2022 r. pilotażowo wdrożona zostanie nowa funkcjonalność systemu GCT eXpress – Okna czasowe do awizacji podjęć i złożeń kontenerów na terminalu..
Tworzenie nowej awizacji będzie wymagało od awizującego wyboru przedziału czasowego, w którym planowany jest przyjazd samochodu na terminal GCT. Nowa funkcja ma za zadanie zoptymalizować czas obsługi na placu GCT oraz usprawnić zarządzanie ruchem samochodów zewnętrznych.
Instrukcja działania okien czasowych dostępna jest dla klientów pod poniższym linkiem:
Instrukcja - OKNA CZASOWE AWIZACJI
Awizacje utworzone w systemie przed dniem 21.02.2022 r. będą obsługiwane jak dotychczas.
Przewidujemy okres przejściowy do dnia 30.04.2022 r. Po tym czasie samochody będą obsługiwane jedynie w zadeklarowanych w awizacji oknach czasowych.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Kalendarz i godziny pracy Gdynia Container Terminal Sp. z o.o. w roku 2022:
Data | Statki | Bramy | Kolej | Magazyn CFS | 05.01 - Środa | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 06.01 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 17.04 - Niedziela | zamknięte | zamknięte | zamknięte | zamknięty | 18.04 - Poniedziałek | od 14:30 | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 01.05 - Niedziela | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 02.05 - Poniedziałek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 03.05 - Wtorek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 15.06 - Środa | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 16.06 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 14.08 - Niedziela | wg. zleceń | zamknięte | do 22:30 | zamknięty | 15.08 - Poniedziałek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 31.10 - Poniedziałek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 01.11 - Wtorek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 10.11 - Czwartek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 11.11 - Piątek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 24.12 - Sobota | do 14:30 | do 14:30* | do 14:30 | zamknięty | 25.12 - Niedziela | zamknięte | zamknięte | zamknięte | zamknięty | 26.12 - Poniedziałek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 31.12 - Sobota | do 14:30 | do 14:30* | do 14:30 | zamknięty | 01.01 - Niedziela | od 22:30 | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 05.01.2023 - Czwartek | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 16:00 | 06.01.2023 - Piątek | wg. zleceń | od 22:30 | oc 22:30 | zamknięty |
*godziny moga ulec zmianie w zależności od bieżącej sytuacji operacyjnej na Terminalu
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Od dnia 13 sierpnia na terenie terminala GCT, przy bramie wyjazdowej, dostępny jest kontener sanitarny, w którym kierowcy mają możliwość skorzystania z pryszniców. Klucz znajduje się u pracownika ochrony na posterunku nr 1 (obok kontenera sanitarnego).
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
Informujemy, iż od dnia 09.08.2021r. obowiązuje zaktualizowany „Regulamin ruchu osobowego, pojazdów samochodowych oraz sprzętu technologicznego na terenie Gdynia Container Terminal Spółka z o.o.”.
Pełna wersja regulaminu została umieszczona na stronie www.gct.pl w zakładce Terminal-> Instrukcje (dostępnej pod adresem: https://www.gct.pl/instrukcje/).
Jednocześnie informujemy, że pod powyżej wskazanym adresem umieszczona została również informacja dla Kierowców w formie prezentacji, która w przystepnej formie przedstawia zasady ruchu obowiązujące na terenie Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Gdynia Container Terminal Sp z o.o.
W związku z ponadprzeciętną liczbą pustych kontenerów składowanych na terenie GCT, z dniem 22.07.2021 od godziny 22.30 wstrzymujemy przyjmowanie pustych kontenerów na bramach wjazdowych do terminala. Uprzejmie prosimy o nieawizowanie złożeń pustych kontenerów do czasu rozładowania kongestii. O poprawie sytuacji operacyjnej i cofnięciu wspomnianego ograniczenia poinformujemy osobnym komunikatem.
Szanowni Klienci,
Przypominamy, że zgodnie z zapisem zawartym w obowiązującej Taryfie za usługi portowe Gdynia Container Terminal Sp. z o.o., od dnia 1 lipca 2021 r. stosowana będzie opłata dostępowa do infrastruktury drogowej w wysokości 10 zł za każdorazowy wjazd pojazdu na teren terminala GCT, którą obciążany będzie podmiot awizujący.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z Ustawą z dnia 18 grudnia 2020 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw, z dniem 1 sierpnia 2021 roku przystępujemy do wykonywania pomiarów nacisków na oś w pojazdach opuszczających teren terminalu GCT.
Pomiary wykonywane będą za pomocą osiowych wag przejazdowych. Zgodnie z powyżej cytowaną ustawą, na drogach publicznych w Polsce, bez konieczności posiadania zezwolenia, możliwy jest ruch pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
W przypadku przekroczenia dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 11,5 tony, kierowca zobowiązany jest do okazania na bramie wyjazdowej terminalu GCT oryginału stosownego pozwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym, które będzie podstawą do opuszczenia terenu terminala GCT przez pojazd. Kopię ww. pozwolenia kierowca winien pozostawić pracownikowi GCT, obsługującemu bramę wyjazdową.
W przypadku przekroczenia dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej oraz braku pozwolenia, o którym mowa powyżej, pojazd zostanie skierowany ponownie na teren terminala GCT celem ponownego złożenia kontenera na plac na koszt zleceniodawcy przewozu.
Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
Szanowni Klienci,
W dniu 17 maja 2021 została uruchomiona nowa funkcjonalność w systemie eXpress polegająca na automatycznym tworzeniu bukingów eksportowych dla armatora Hapag-Lloyd na podstawie dedykowanej transmisji EDIFACT pomiędzy Hapag-Lloyd i GCT.
Dzięki tej funkcjonalności utworzone bukingi dla podróży eksportowych statków armatora
Hapag-Lloyd będą dostępne do wyszukania w oknie Awizacji Złożenia.
Lista dostępnych bukingów będzie sukcesywnie uzupełniana.
Ze szczegółami wprowadzanych zmian można zapoznać się tutaj.
Gdynia Container Terminal S.A.
Godziny pracy Gdynia Container Terminal S.A.Statki | Bramy | Kolej | Magazyn CFS | wg. zleceń | niedziela 22:30 - sobota 14:30 | wg. zleceń | pon-pt od 8 do 16 |
z wyłączeniem:
Data | Statki | Bramy | Kolej | Magazyn CFS | 06.01 - Środa | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 04.04 - Niedziela | zamknięte | zamknięte | zamknięte | zamknięty | 05.04 - Poniedziałek | od 14:30 | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 01.05 - Sobota | wg. zleceń | zamknięte | od 22:30 | zamknięty | 03.05 - Poniedziałek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 02.06 - Środa | wg. zleceń | do 22:30* | do 22:30 | do 14:30 | 03.06 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 14.08 - Sobota | wg. zleceń | do 14:30* | do 22:30 | zamknięty | 15.08 - Niedziela | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 31.10 - Niedziela | wg. zleceń | zamknięty | do 22:30 | zamknięty | 01.11 - Poniedziałek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 10.11 - Środa | wg. zleceń | do 22:30* | od 22:30 | do 14:30 | 11.11 - Czwartek | wg. zleceń | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 24.12 - Piątek | do 14:30 | do 14:30* | do 14:30 | do 14:30 | 25.12 - Sobota | zamknięte | zamknięte | zamknięte | zamknięty | 26.12 - Niedziela | od 14:30 | od 22:30 | od 22:30 | zamknięty | 27.12 - Poniedziałek | wg. zleceń | otwarte | otwarte | zamknięty | 31.12 - Piątek | do 14:30 | do 14:30* | do 14:30 | do 14:30 | 01.01 - Sobota | od 22:30 | zamknięte | od 22:30 | zamknięty |
*godziny moga ulec zmianie w zależności od bieżącej sytuacji operacyjnej na Terminalu
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
W dniu 15 marca 2021 r. wprowadzone zostało automatyczne zwalnianie kontenerów za pomocą komunikatu DS299 po procedurach celnych w systemie AIS (zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów przedstawionymi w czasie przeprowadzonego pilotażu – newsletter 69/2020).
Komunikat DS299 w zgłoszeniu celnym należy wypełnić zgodnie ze wskazaną poniżej instrukcją:
- wypełnić pole przeznaczone na adres e-mail Polskiego PCS: customs_cargo@polskipcs.pl (jako adres magazynu czasowego składowania)
- w polu 40 dokumentu SAD (dokument poprzedni) użyć kodu X-337 (niezależnie od tego, czy deklaracja do czasowego składowania była złożona do systemu AIS czy nie)
- użyć kodu informacji dodatkowej DS001 oraz wskazać terminal, na którym zlokalizowany jest kontener, używając kodu GCT
- użyć kodu informacji dodatkowej DS002, jeśli dla danego kontenera /kontenerów istnieje więcej niż 1 zgłoszenie, oznaczając je kolejno: DS002 1/2, DS002 2/2 itp.
Automatyczne zwolnienie nie dotyczy typowań do kontroli przez Służbę Celno-Skarbową.
W przypadku pojawienia się problemów możliwe jest zwolnienie kontenera na dotychczasowych zasadach.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
Z przyczyn operacyjnych kontenery chłodnicze wymagające podłączenia do sieci elektrycznej będą przyjmowane tylko z awizacją na najbliższą statkopodróż w bieżącym tygodniu.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Działem Planowania GCT lub z Działem Eksploatacji GCT przed stworzeniem awizacji.
Gdynia Container Terminal S.A.
KOMUNIKAT ODDZIAŁU CELNEGO "Nabrzeże Bułgarskie" w Gdyni
Szanowni Państwo,
W związku z wystąpieniem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej oraz zakończeniem okresu przejściowego towary przywożone po dniu 01.01.2021 roku z Wielkiej Brytanii będą podlegały zgłoszeniu celnemu.
Zwalnianie towarów będzie miało miejsce na zasadach dotychczas obowiązujących przy imporcie. Zwalnianie towarów przywożonych statkiem w ramach linii regularnej będzie wymagało potwierdzenia unijnego statusu celnego towarów. Towary unijne wywożone do Wielkiej Brytanii muszą być objęte zgłoszeniem do procedury wywozu w formie elektronicznej systemie elektronicznym AES/ECS2.
W zastępstwie Kierownika Oddziału Celnego „Nabrzeże Bułgarskie”
kom. Mirosław Hollender
Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Gdyni
KOMUNIKAT KIEROWNIKA ODDZIAŁU CELNEGO
„Nabrzeże Bułgarskie” w Gdyni
Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do komunikatu Gdynia Container Terminal S.A. z dnia 27.02.2020 r. dotyczącego zwalniania spod dozoru celnego towarów w ewidencji magazynu czasowego składowania, a objętych już procedurą wywozu informuję, że zapis numeru zgłoszenia w polu „nazwa towaru” nie jest wypełnieniem obowiązku powiadomienia urzędu wyprowadzenia o przedstawieniu towarów - zgodnie z art. 331 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447.
W związku z powyższym, przedmiotowe powiadomienie wraz z numerem zgłoszenia celnego
i numerem kontenera należy przesyłać na adresy email: pl.oc.321070@mf.gov.pl, dozor.oc.321070@mf.gov.pl lub złożyć w formie papierowej.
Kierownik Oddziału Celnego
"Nabrzeże Bułgarskie"
nadkom. Andrzej Chmielecki
PROCEDURA POMIARU TEMPERATURY CIAŁA PRZED WJAZDEM LUB WEJŚCIEM NA TEREN GDYNIA CONTAINER TERMINAL S.A. W ZWIĄZKU Z ZALECENIAMI ZWIĄZANYMI Z PRZECIWDZIAŁANIEM SKUTKOM ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ WIRUSA COVID-19
W trosce o bezpieczeństwo Pracowników, Współpracowników oraz Klientów GCT z dniem 27.03.2020 roku wprowadza się obowiązkowy pomiar temperatury ciała dla wszystkich osób wchodzących oraz wjeżdżających na teren terminala GCT.
Pomiary będą wykonywane przez Służby Ochrony GCT za pomocą bezdotykowych termometrów na bramie wjazdowo-wejściowej nr 4 zlokalizowanej przy ul. Energetyków oraz na kontenerowych bramach wjazdowych do terminalu przy ul. Gołębiej.
Zabrania się wstępu i wjazdu na teren GCT osób, których temperatura ciała przekracza 37,7°C.
W przypadku stwierdzenia temperatury powyżej 37,7°C pracownik Służby Ochrony GCT:
• odmawia wejścia / wjazdu na teren terminal GCT,
• odnotowuje imię, nazwisko oraz firmę w której zatrudniona jest osoba;
• przekazuje w/w dane Szefowi PFSO lub jego zastępcy.
W przypadku, gdy temperatura ciała pracownika zatrudnionego w GCT przekracza 37,7°C, pracownik ten winien zasięgnąć konsultacji medycznej oraz niezwłocznie poinformować bezpośredniego przełożonego lub Dział Spraw Pracowniczych.
W przypadku odmowy dokonania pomiaru temperatury ciała przez pracownika zatrudnionego w GCT, pracownik nie zostanie dopuszczony do pracy, co potraktowane będzie jako usprawiedliwiona, niepłatna nieobecność w pracy.
W przypadku odmowy dokonania pomiaru temperatury ciała przez osobę nie zatrudnioną w GCT obowiązywać będzie zakaz wejścia na teren terminalu GCT.
Obowiązek powiadomienia Pracodawcy o braku możliwości wejścia na teren terminala GCT spoczywa na osobie, której odmówiono wstępu.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Państwo,
Informujemy, że prace operacyjne na terminalu GCT przebiegają zgodnie z planem i bez zmian pomimo obostrzeń związanych z ogłoszeniem na obszarze kraju stanu zagrożenia epidemicznego.
Na bieżąco, monitorujemy sytuację i współpracujemy z Urzędem Morskim w Gdyni oraz Strażą Graniczną w zakresie kontroli dostępu do statków oraz ich obsługi.
W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie zarówno naszych Pracowników jak i Państwa, w celach prewencyjnych omówiliśmy z Pracownikami GCT zasady postępowania w obliczu rozprzestrzeniania się wirusa SARS - CoV- 2 oraz wprowadziliśmy następujące zalecenia:
1. Ograniczamy do niezbędnego minimum wszystkie spotkania.
2. W miarę możliwości przechodzimy na tryb pracy zdalnej i dokładamy wszelkich starań, aby prace przebiegały sprawnie.
Kontakt z nami pozostaje bez zmian:
Tel: +48 58 78 55 333
Pion Handlowy: +48 58 78 55 300
Pion Operacyjny: +48 58 78 55 316
3. W miarę możliwości zamieniamy kontakty bezpośrednie z obsługą terminalu na telefoniczne i mailowe, natomiast awizację kierowców zalecamy prowadzić w systemie eXpress lub kontaktować się z działem Eksploatacji, tel. +48 58 78 55 316, e-mail: eksploatacja@gct.pl
4. Zalecamy składanie kontenerów eksportowych nie później niż na 6 godzin przed zawinięciem statku. Pozwoli to na usprawnienie procesów planowania i manipulacji załadunkowych. Natomiast kontenery importowe prosimy pobierać z terminalu w możliwie krótkim terminie po zakończeniu obsługi statku.
Wierzymy, że wzajemne zrozumienie, współpraca oraz wsparcie w zaistniałej i dla wszystkich nowej sytuacji pomoże nam realizować sprawną obsługę statków, ładunków oraz środków transportu lądowego, co jest naszym najważniejszym priorytetem. Zapewniamy, że podjęte działania mają na celu zabezpieczenie zdrowia i interesów nas wszystkich.
Pozostajemy z Państwem w bieżącym kontakcie.
Z poważaniem,
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
W porozumieniu z Pomorskim Urzędem Celno-Skarbowym prosimy o umieszczanie numeru zwolnienia celnego w Awizacji złożenia w polu "Nazwa Towaru", na początku przed właściwą nazwą towaru.
Dla kontenerów znajdujących się już na terminalu zmiany można dokonać z wykorzystaniem funkcji Zlecenia kontenerowe - Zmiana Danych Kontenera - Nazwa Towaru
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci GCT,
W nawiązaniu do Komunikatu Służby Celnej przekazanego w dniu 04.02.2020 roku za pośrednictwem Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, dotyczącego zmiany sposobu zwalniania towarów złożonych w magazynach czasowego składowania prowadzonych przez terminale kontenerowe w Porcie Gdynia informujemy, że możliwość zwalniania towarów importowych w systemie eXpress będzie miał wyłącznie podmiot posiadający pozwolenie AEO (ang. Authorised Economic Operator) i/lub pozwolenia na korzystanie z uproszczenia wydanego przez organ celno-skarbowy.
Zgodnie z dotychczasową praktyką podmioty posiadające certyfikat AEO będą same dokonywały zwolnień kontenerów importowych na podstawie oświadczenia, upoważnienia przekazanego GCT i / lub pozwolenia na korzystanie z uproszczenia wydanego przez organ celno-skarbowy. Wzór oświadczenia oraz upoważnienia znajduje się na stronie: gct.pl/instrukcje. Powyżej wskazane dokumenty należy złożyć w Dziale Handlowym GCT, pokój 419, telefon 58 78 55 300, adres e-mail:m.kaczorowska@gct.pl lub handlowy@gct.pl
Przy składaniu oświadczenia prosimy o dołączenie upoważnienia, kopii certyfikatu AEO i / lub pozwolenia na korzystanie z procedury uproszczonej, wydanego przez organ celno-skarbowy.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku podmiotów, które nie będą mogły samodzielnie zwalniać ładunków w systemie eXpress z uwagi na brak pozwolenia AEO, zwolnień będzie dokonywał Urząd Celny. W związku z powyższym podmioty nie posiadające certyfikatów AEO proszone są o kontakt ze Służbą Celną tak jak dotychczas.
Dodatkowo informujemy, że dotychczasowa procedura automatycznego zakładania blokady „STOP” w systemie eXpress w stosunku do wszystkich towarów wprowadzanych do magazynu czasowego składowania objętych lub przeznaczonych do objęcia procedurą wywozu, nie będzie stosowana.
Powyższe zmiany zostają wprowadzone na wniosek służb celno-skarbowych i będą obowiązywały od dnia 01 marca 2020.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni klienci,
Z dniem 1 marca 2020 r kontrola wytypowanych przez GSSE kontenerów odbywać się będzie w inspekcyjnym Punkcie Kontroli Granicznej Gdynia Port zlokalizowanym w magazynie Terramar Spedycja Międzynarodowa Sp. z o.o. Gdynia ul. Logistyczna 4
W związku z tym, prosimy o używanie nowego formularza "Zlecenia przewozu kontenera do GPKW/GSSE" dostępnego na stronie gct.pl/instrukcje
Gdynia Container Terminal S.A.
Informujemy, że z przyczyn technicznych tymczasowo przywracamy obsługę WAŻEŃ BRUTTO TOWARU za pomocą zleceń ABC.
Podstawą wykonania jest zlecenie ABC przedstawione przez kierowcę na bramie GCT lub przez przewoźnika w przypadku transportu kolejowego.
Istnieje możliwość wysłania zlecenia ABC pocztą elektroniczną na adres eksploatacja at gct.pl. W tym przypadku warunkiem wykonania zlecenia jest zgłoszenie kierowcy na bramie GCT o tym, że zlecenie zostało wysłane do GCT.
Formularz zlecenia ABC jest dostępny do pobrania ze strony WWW.
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
Z dniem 1 stycznia 2020 roku, nie będzie możliwości samodzielnej modyfikacji wagi VGM w systemie eXpress po zakończeniu awizacji. Modyfikacja będzie możliwa po wypełnieniu formularza znajdującego się pod adresem gct.pl/instrukcje i przesłaniu podpisanego skanu wypełnionego formularza na adres e-mail eksploatacja@gct.pl umieszczając w tytule „ZMIANA VGM” przed wymaganą datą i godziną graniczną dla VGM. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z wytycznymi IMO dotyczącymi SOLAS. Opłata zgodnie z Taryfą za usługi Gdynia Container Terminal S.A. (pkt. B.1.6.a).
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Klienci,
W celu utrzymania wysokich standardów współpracy i mając na uwadze bezpieczeństwo logowania się do systemu eXpress informujemy, iż od dnia 12.12.2019 zacznie obowiązywać nowa polityka haseł.
Pierwsze zalogowanie się do systemu spowoduje przekierowanie do strony zmiany hasła. Siła nowego hasła (wyświetlana poniżej pola "Podaj nowe hasło") musi osiągnąć poziom "Wystarczająca" lub wyższy, żeby system je zaakceptował.
Dział Informatyki
Gdynia Container Terminal S.A.
Szanowni Państwo,
Gdynia Container Terminal Spółka Akcyjna na podstawie decyzji wydanej w dniu 3 lipca 2019 r. przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uznana została za Operatora Usług Kluczowych w podsektorze transportu wodnego.
Zgodnie z Ustawą z dnia 5 lipca 2018r o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa przekazujemy Państwu informacje dotyczące zagrożeń oraz sposobu zabezpieczania się przed nimi w przestrzeni Internetu w przypadku korzystania z systemu eXpress.
Informacje dotyczące cyberbezpieczeństwa
Szanowni Klienci,
Informujemy o zmianie w liście dostępnych statusów celnych w zleceniach drobnicowych.
Status "EKSPORT poza UE. Odprawiony w kraju lub tranzyt" został zastąpiony dwoma statusami: "EKSPORT poza UE. Odprawiony w kraju." oraz "EKSPORT. Procedura tranzytu."
Zmiana została wprowadzona na żądanie Krajowej Administracji Skarbowej.
Gdynia Container Terminal S.A.
|